Re: [DX] Sony XDR-F1HD vs XDR-S3HD

Hei

Mainitut laitteet ovat keränneet paljon kehuja, jos kohta hieman moitteitakin. XDR-F1HD oli ilmestyessään sensaatio. Sitä on väitetty mm. ylivoimaiseksi ns.
old school FM-tunereihin verrattuna. Niin hyvää niin halvalla.

Minä ja brittiläinen kuuntelija Nick Englannin Hampshiresta ainakin uskomme, että vuodelta 1984 peräisin oleva Kenwood KT 1100SD on filtterimodioinnin ja joidenkin säädösten seurauksena XDR-F1HD -vastaanotinta parempi. Tämä koskee erityisesti herkkyyttä, eikä selektiivisyydestä ja äänenlaadustakaan vikaa löydy. Nick, minä ja Peter Körner (Tuner Information Centre) olemme vertailleet tuota modattua Kenwood -mallia joihinkin kehuttuihihn old school -tunereihin, ja tilanne on selvä. Omissa papereissani modattu KT 1100SD on selvästi herkempi kuin modattu KT 6040, havaittavasti herkempi kuin modatut KT 6050 ja Sony S5ES. Oma KT 1100SD -vastaanottimeni on varustettu 53 kHz, 80 kHz, 110 kHz ja 150 kHz filttereilla. Kapeinkin filtteri hyötyy siitä, että homma kulkee/ toimii kaikkien kaistanleveyksien kautta. 53 kHz kuullostaa sen ansiosta tosi mageelta esim. bingejä ja MS-aktiviteettia kuunnellessa. Uskoisin, että herkkyys on alle
0,5 uV.

Hankin vastaanottimen 2008. Seuraksi ostin ulkoisen NES10-2 DSP-laitteen. Olen ollut molempiin erittäin tyytyväinen. Voisin silti harkita vara-XDR F1HD:n
ostamista. Any offers ?

Nickin tekemä arvio löytyy netistä hakusanoilla Modified Kenwood KT 1100SD Beats
Sony XDR-F1HD For Sensitivity.

73´s KKH