Re: [DX] Viestiketjuista (Oli: Re: Pistelaskenta ja kimpparaportointi)

Re: [DX] Viestiketjuista (Oli: Re: Pistelaskenta ja kimpparaportointi)

Risto H kirjoitti 06.03.2014 10:51:
Minulle tulee viestit koontina jossa yleensä useita viestejä samassa,
luulen että vastaa toiminto ei tässä hyödytä mitään viestin
lajitteluun??
Tähän viestiin käytin vastaa toimintoa, mutta copypastasin otsikon
oikeaksi, koska muuten se olisi ollut "DX Lukemisto, Vol 135, Aihe
11". Lisäksi tietenkin leikkasin muut viestit pois.
Mihin lie sitten sähköpostiohjelmat tämän lajittelee.

Toinen ongelma tässä koontilistassa on, että joskus tulee kirjoitettua
tyhmältä vaikuttavia viestejä, kun ei ole vielä saanut viimeisiä
luettavaksi joissa asia on jo mahdollisesti selvitetty.
Myös joskus hankala erotella viestit, koska monen viestin perässä
toistuu aiempia viestejä, tässä kaikki on perättäin yhdessä viestissä
ja usein samat teksitit toistuu monta kertaa.
Silti ainakin toistaiseksi pidän tätä mukavampana kuin lukuisia
erillisiä viestejä.

Tätä vaihtoehtoa en hoksannutkaan. Tuossa koontilistahommassa on tosiaan se ongelma, että sitä in-reply-to-otsaketta ei koontilistaan vastatteessa tule oikein.

Koontilista ei liene kovinkaan hyvä vaihtoehto, jos haluaa itse osallistua keskusteluun. Yksittäisten viestien käsittelyä helpottaa se, että postituslistan viestit laitetaan ohjautumaan erilliseen kansioon. Niin ne eivät sotke inboxia.

--
Iiro Laiho