Re: [DX] [FM-jupinaa] Satelliittikusoilu?

Re: [DX] [FM-jupinaa] Satelliittikusoilu?

Siitäkin huolimatta, että joku tahi moni kohta punoittaa joko :

a) "Tuo on liian off-topicia",
b) "Tämä palsta on tarkoitettu keskustelulle huipputason MF- ja HF-kuuntelusta" tai c) "Et ole voinut kuulla sellaista, mitä joku toinen ei ole ennen sinua kuullut, koska olet IS".

GOCEsta löytyi nyt jälkeen päin mm. tuollainen kiintoisa, mieletäni lukuarvoltaan onnistunut seloste:
http://www.spaceflight101.com/goce-re-entry.html

VIIME SYKSYN JA nyt talven mittaan minulle on kertynyt 2 vaiko 3 sellaista MS-heijastetta, jotka ovat audioltaan varsin kiintoisia. Nääs kun olen pohtinut, voisiko korkean metallipitoisuuden meteoriitti tai ilmakehään enteroituva avaruusromu aiheuttaa jollain tavalla "erilaisen" MS-reflan kuin perinteinen nupukivi.

Syystalvella kyselin maailman johtavien PI-lukuharrastajien suomen kieltä käyttämättömällä palstalla, josko jotakuta kiinnostaisi analyyttisessa mielessä kuunnella kyseiset MS-tallenteeni. Vasta myöhemmin minulle selvisi muun muassa, että... Äh. Mielestäni, jos radioharrastaja lanseeraa itseään kokeneena kuuntelijana...Äh.

KYSÄISENKIN NYT tällä palstalla.

Kiinnostaisiko jotakuta kuulla nuo pari, kolme MS-pingiäni, jotka omiin korviini kuulostivat "kummallisilta". FM-lähetteen audio noissa noin 1...3 sekunnin refloissa jokaisessa on vängästi vääristynyt. Mikä mahtaisi olla selite moiselle audion vääristymiselle?

73, IS