Re: [DX] Kuumakallekuuntelu

Joo SJP, en ajatellutkaan mobiilipuolta, vaan valokuituyhteyksiä. Esim. Ilomantsissahan sellainen jo tietysti on kohtuuhintaan, mutta ei täällä Joensuun esikaupungissa! Ja tosiaan omalta etäkoneelta muuten kuin liveyhteydellä voi lyhyempiä tiedostoja siirtää taustalla hitaammallakin yhteydellä. Tehokkaampia pakkausalgoritmejä on tulossa SDR-softiin. Virossa on jo tehty ULA-tallentajalle toiveita antava algoritmi, jossa pelkät pohjakohinan alueet voidaan jättää ulkopuolelle, samoin paikallisasemien taajuudet jne.

Mutta tosiaan, etäluomukuunteluun olen tarjonnut omia laitteita jo muutaman vuoden, koska se ei ole itseltä mitenkään pois ja onpa jopa yksi Paypal-tukimaksu Suomestakin tullut! Hämmästyttävää, että sen käytössä nähdään nykyaikana moraalisia ongelmia. Se on vielä reilusti Suomen puolella, ihan siinä missä Lapinkin saitit! Kaikki saitithan on aina jonkun/joidenkin rakentamia.

73, MR