Re: [DX] kevyttä antennilankaa saatavilla

Re: [DX] kevyttä antennilankaa saatavilla

Olen aina kuullut juttuja kuinka killu ruostuu ja katkeaa jos kuparoitu
pinta vahingoittuu.
Minulla on 1993 asentamani vaakasuorassa oleva 90 metrille mitoitettu
kokoaallon V-antenni joka on tehty killusta. Halkaisin sen hyvin raa'asti
puukolla ja monin kohdin tuli metalli näkyviin ja puukko raapi sen pintaa.
Taivaalla on vaan pysynyt muuten paitsi, että olen sen päissä olevat
ripustusköydet vaihtanut kolme kertaa. Olisi nekin pitänyt tehdä killusta.

Lyhyissä antenneissa olen käyttänyt killua suoraan halkaisemattomana. Ihan
toimii dipoleissa yms. kaksikin lankaa vaikka on rinnakkain.

73,s IJL