Re: [DX] RM 3/2014

Ja mulle ei kai riità edes kymmenen lÃyhÃà ruuvia..., osa jo tipahtanut.
Silti yritin olla mukana, mutta....

MNi

2. toukokuuta 2014 14.07 Markku Niiranen <moukeri.niiranen@xxxxxxxxx> kirjoitti:
Nam, kaivattua FM- asiaa. =)

Voi JMN, ymmÃrrÃn varsin hyvin kun kirjoitit hienon (!) juttusi otsikoksi "FM- kausi 2013 -uskaltaako enempÃÃ toivoa?-" :)
Nyyh ja niisk, minulle viime vuosi tÃÃllà Hailuodossa (lÃhellà Oulua) oli surkein FM- vuosi kai kautta aikain, tuskin noin kÃyhÃà vuotta edes muistan.
Ja mikÃli olen JVA:n blogia lueskellut (kuten toki olen), samanlainen surkeus oli havaittavissa (tietenkin) myÃs Oulussa, vaikka hÃnellà toki paremmat laitteet, antennit ja ennenkaikkea huomattavasti parempi kokemus kuin minulla.
Mutta muutamaa mukavaa aurora-ES- avausta lukuunottamatta katastrofi olisi kai ollut Oulunkin seudulla.
Ja kun en noita aurora-ES- kelejà jaksanut seurata, jÃi minulle viime vuodesta totaalisesti luu kÃteen: eipà huonommaksi voi vuosi mennÃ!
Ja samaan aikaan etelÃssà iloittiin huippukeleistÃ, ei ne tÃnne pohjoiseen yltÃneet.
Huom JMN, keskisen Suomenkin luen tÃkÃlÃisittÃin vielà tÃysin etelÃksi jos keleistà puhutaan.
Heh, kun kokemuksia on LiperistÃ, Joensuusta, Kouvolasta, Iisalmesta, Kotkasta, Naantalista, Turusta, Paraisilta, HelsingistÃ, Espoosta, Liedosta, Hattulasta, Naantalista, Hailuodosta... mità FM- keleihin tulee.
Mutta kokemukseni vaatimattomia, vaikka toki pitkÃltà ajalta.
Silti oikeastaan huokaisen, kun kai kohta taas pÃÃsen fmdx.tk- palstalle, siellà on niin rauhallista ja siellà viihdyn.
TÃÃllÃkin on kovasti tuulista ollut tÃmÃn vuoden, jopa myrskyà kuten viime vuonnakin.
Vanha ei moista enÃà kauaa kestà etenkin, jos syyttà tulee lunta tupaan.
Radiomaailmasta voi jo havaita uudet tehdyt pÃÃtÃkset, porukkaa alkaa liueta QSL-palstoilta, maarankkipalstalta ym.
Jotkut aikoinaan (muistan ketkÃ) kirjoittivat tÃnne, ettà jutustelu tÃÃllà on tehnyt jo korvaamatonta vahinkoa liitollemme.
Sanoisinpa, ettà jutustelu tokkopa kuitenkaan!
Jos niin on, kuten erÃs lapsellisen pÃÃmÃÃrÃnsà itkupotkuillaan saavuttanut huippukuuntelija vÃitti, ettà tÃtà palstaa lukee vain 5% jÃsenistÃstÃ, niin mitÃpà peruuttamatonta noin pienellà porukalla saa aikaiseksi?
Toki jutustelut tÃÃllà vaikuttivat minuun suuresti, ja onhan tÃnne tullut (omieni lisÃksi) paljon muutakin omituisempaa.
Sanoisinpa kuitenkin vanhan totuuden: parempi kymmenen ruuvia lÃysÃllà kuin yksi liian kireÃllÃ.
Yksi liian kireÃruuvinen ainakin aiheuttaa sen, etten enÃÃ Suomen DX-Liitto ry:n jÃsen ole enÃÃ ensi vuonna.
Mulle olisi riittÃnyt jo vÃhempikin.
No ok, ollaan sitten nyt nÃin.
Mutta koska liittoa en tarvitse, ja Luoja nÃhkÃÃn liitto ei tarvitse minua, erostani tuskin tullee katastrofia.
Mulle erotakseni tÃstà liitosta olisi riittÃnyt vÃhempikin hÃmminki kuin vuosikokouksen pÃÃtÃkset ja sen jÃlkeiset kirjoitelmat tÃÃllÃ.
Se on ollut monivuotinen prosessi dx- kuuntelun kehityksessÃ, eli suunta, jota en millÃÃn tavoin voi koskaan hyvÃksyà liitossamme.
Eroamalla teen vain oman protestini, koska kirjoituksillani sità en voinut tehdÃ.

TÃmà tÃstÃ, odottelen innolla FM- aikaa.
Toki liitosta huolimatta kuuntelen ja raportoinkin vÃlillÃ, en sità lopeta. en koskaan!
Ehken SSS:n ehdottama DX- perinneyhdistys sopisi minulle nyt parhaiten, siinà olisi itua! =)

t. Vielà vuoden loppuun jÃsen 2314, sitten yksinÃinen kuuntelija, kuten toki nytkin.

MNi Hailuodosta