Re: [DX] Perinteinen ja vapaa DX-kuuntelu

Re: [DX] Perinteinen ja vapaa DX-kuuntelu

Nähtävästi pointtini hautautui jonnekkin Gambioiden alle, edelleen, Gambia
oli vain esimerkki, minulla ei ole mitään intressejä asemaa kohtaan muuten,
mutta tämä tapaus kaikista lienee tunnetuin. Siksi Gambia. Vain siksi.

Parempi huonokin päätös kuin ei päätöstä ollenkaan. Edelleen kommentoin
kuitenkin sitä, että kun sieltä täältä on jo pitemmän aikaa tullut
kommenttia jäsenistön "ukkoutumisesta" ja perinteisen QSL-kuuntelun
katoamisesta, en lainkaan ihmettele sitä pistelaskupolitiikan valossa.

Sanon asiani siis mahdollisimman suoraan vielä kerran, turha loukkaantua,
mutta suora puhe on parempi kuin kiertely ja kaartelu asian ympärillä
etenkin jos takerrutaan epäolennaisiin Gambioihin.

Uudet jäsenet, jotka liittyvät, eivät välttämättä jaksa perehtyä pistelaskun
saloihin todellakaan, vaikka QSL-keräily muuten kiinnostaisikin. Onhan se
hienoa että kokeneet huippukuuntelijat ovat vuosien saatossa kehittäneet
pätevän pistelaskujärjestelmän. Pätevän ja monimutkaisen, josta selvää ottaa
vain kokenut huippukuuntelija. Kuinka monta prosenttia jäsenistöstämme
mahtaa olla näitä kokeneita ja päteviä huippukuuntelijoita? Mitä useampi
kokki sen sekavampi soppa.

Olet varsin vapaa loukkaantumaan kommentoinnistani. Tyylini ja tapani vain
on sanoa asiat suoraan, en ehkä sovi tähän yhteiskuntaan, mutta jos olen eri
mieltä, sanon sen suoraan ja äänestän tarvittaessa jaloillani.

Sanon vielä toisen asian mahdollisimman suoraan jotta sen ymmärtäisitte.
Olen Alpon kanssa samoilla linjoilla siinä, että tämä teidän pätevä
pistelaskujärjestelmänne varmasti onkin syy kiireisiinne. Tämä se vasta
koomiselta tuntuukin. Jos olisi selkeät, loogiset ja järkevät säännöt, ALT:n
tuskin tarvitsisi selvittää pisteasioita yksi asema kerrallaan ja näin
valitella kysymysten runsautta, jos säännöt todellakin olisivat niin selvät
että ne tajuaisi lyhyelläkin matikalla.

Ehkei sieltä korkeammilta sijoilta havaita ruohonjuuritason komiikkaa, jos
ei toisinkaan päin.