[DX] Miksi SSB ei yleistynyt 80-luvun alussa?

On Tue, 17 Apr 2007, JTS wrote:
> [...]

Olin itse CCIR IWP 6/1 ym työryhmissa ja nain mista SSB:lle
siirtyminen oli kiinni - eli tunsin kaikki nk vanhat BC-fossiilit.
Vastaanottimien puute on aina ollut hyva veruke, silloin ja nyt.
Yksi heille monille lieventava asianhaara oli se, etta USSR ei
viela ollut hajonnut - hajoaminen tuli kuulemma yllatyksena.
Mutta se SSB-kriisi oli 20-25 vuotta sitten, nyt on myohaista.
Itse pidin, ehka yha, parhaana pikkuvehjetta Sony ICF-2001D,
mahtaako mikaan ICF-7600 malli paasta SSB:lla lahellekaan?

Itse luonnollisesti vierastan ja inhoan kuunnella DRM:aa.
Siirtymisen digiaikaan radiossa luulisi olevan yhta lailla
"tarpeellista" kuin Tv:ssa ja missa hyvansa (esim. GSM).
Onko GSM:ssa ja muissa ollut useinkaan kyse kukkarosta?

Ylesta lahti yhta aikaa monta yli-insinooria eläkkeelle noin
15 vuotta sitten ja heidan ajatuksiaan kirjattiin Linkki-lehteen.
Otto Mikkela sanoi mielestani hyvin: - ihmisen useimmat
toiminnot ovat analogisia, sita ei pitaisi kokonaan unohtaa.

73, Vaino (VKL)