Re: [DX] 603

Kyse on nimenomaan paikallishallinnon päätöksestä olla suosimatta suomea
radiotoiminnassa. Asia on Ahvenanmaan sisäinen päätös, enkä ainakaan
itse koe sitä mitenkään kiusallisena. Ilman itsehallintoa koko 603:a ei
olisi. Suomen hallituksen kanta AM-toimintaan on jyrkkä. Vain tilapäiset
asemat ovat mahdollisia. Pysyvää toimilupaa ei ole saatavissa, koska
tämä edellyttäisi taajuuksien asettamista julkisesti hakuun. Näin ei ole
tehty tässä viestintäpolitiikan luvatussa maassa.

Olen laatinut Mike Spenserille alustavan arvion kuuluvuudesta.
Laitilassa en ole käynyt, mutta arvioin aseman kuuluvan sinne hyvin.
Ainakin tänne Turun puoleen, Lietoon, 603 tulee siedettävästi. Turussa
signaalista voi jopa nauttia, jos viitsii istua autossa.
Kotivastaanottimilla asema ei kunnolla kuulu.

Ottakaapa yhteyttä allekirjoittaneeseen, jos haluatte lisätietoja aseman
kuuluvuudesta Lounais-Suomessa. Sähköpostiosoitteeni on SDXL:n listalla.

TET