Re: [DX] Radio Data Service -purkuohjelmaa etsimässä

Re: [DX] Radio Data Service -purkuohjelmaa etsimässä

> Oletko kokeillut millään muulla ohjelmalla?

RDS:n dekoodaukseen on toiminut yhtä hyvin RRDS-niminen dospohjainen
ohjelma, samoin Windows-puolella toimivat Esslingerin RDS-dekooderi
ja AVA:n RDSDX. RDS-bittivirran tallentaminen onnistuu toki tuolla
RRDS-softallakin, mutta käyttöraporttien mukaan tuo ohjelma ns. kaatuu
monissa koneissa. Itselläni ei ole ollut sitä ongelmaa. RDS-bittivirtaa
ei pysty tallentamaan kummallakaan noista Windows-pohjaisista ohjelmista,
vaikkakin RDSDX sisältää monta muuta etua.

> Tuollaisia koneita voi olla rauhallisemmilla kierrättäjillä ja niitä voi
> saada http://www.keltainenporssi.fi :stä.

RDSS:n alkuperäiset versiot eivät toimi uudemmilla nopeilla tietokoneilla.
Mutta tuolta Wijnantsin sivuilta on kyllä ladattavissa muutettu versio
RDSS0375:stä, jonka kyllä ainakin itse olen saanut toimimaan ihan
uudessakin tietokoneessa (jossa Win XP). Eli ei se tilanne ole ihan noin
toivoton!

Toisaalta vanhempi käytetty tietokone Win95:llä ei ole mikään huono
yhdistelmä. Keltaisesta pörssistä, huutonetistä tai muilta kierrättäjiltä
alle 300 MHz PC:n saanee 20-40 euron hintaan ilman ruutua.

> Onko muilla kuin MWE:llä kokemuksia?
> http://tinyurl.com/7kq69

Kyllä Suomessa RDS-softia ovat käyttäneet muutkin kuuntelijat.

MWE