Re: [DX] DRM:n "taajuusjako"

On Thu, 26 May 2005, Matti Ponkamo wrote:

> Esimerkiksi taajuusväli 7105-7200 voisi jäädä
> tällaisista jakotoimenpiteissä ulkopuolelle,  kun
> Suomessakin hamssit ovat saamassa 40 metrin
> "laajennuksen" 7200 kHz asti vuoteen 2009
> mennessä (viimeksi kuulemani mukaan).  Häiriöt
> olisivat molemminpuolisia päällekkäisyyksissä.

Olen käsittänyt niin, että ko. kaista ei enää tietyn siirtymäajan jälkeen
olisi allokoitu yleisradiokäyttöön, vaan yleisradioalue siirtyisi
ylemmäksi. Johan siellä nyt on asemia 7500 kHz asti ja ylikin virallisen
bandirajan ollessa 7350 kHz. Läntisellä pallonpuoliskolla (region 2)
yleisradiokäyttöä ei ole, vaan kaikki on amatööreillä välillä 7000-7300
kHz - muualla (region 1 ja 3) pääsääntöisesti 7000-7100 kHz.

73 de JTS