Re: [DX] TV-keliä!

At 20:20 19.5.2005, you wrote:
>Nyt 17.15 UTC joku saksalainen (ilmeisesti, koskapa lähetti mainoksia
>Baijeriin) kanavalla
>E2, välillä äänen kera. R1:llä joku ex-itäeuroopan asema tietovisailua,
>ehkä Tshekki.

Täällä Savonlinnan nurkilla tv-kelit toivat lähinnä Sveitsin E2 ja E3 sekä
ARD:n E2 8m, joka itse asiassa näkyy yhä unidin E3 0-offset-aseman kanssa.
Parhaimmillaan/pahimmillaan kanavat olivat tukossa asemien sekamelskassa.

Vastaanottimenani on D100-konvertterin ja läppärin välissä Hauppaugen WinTV
USB2 ulkoinen tv-kortti, joka  D100:n kanssa tuntuu olevan ihan OK
TVDX-katseluun. Se tosin ei reagoi aivan tavanomaisen tv-vastaanottimen
nopeudella äkillisiin signaalinvoimakkuuden muutoksiin, mutta tarjoaa
stabiilimman signaalin. Tulipa tarjontaa useamman kerran väreissäkin
keli-illan kuluessa. Yllättävää kyllä, tv-kortti lopulta passitti
opiskeluaikaisen matkatöllöni eläkkeelle näistä tvdx-puuhista!

Usein 19.5. tienoilla on ollut kauden eka kelipäivä ja tänäkin vuonna
taisin asiaa hehkutella muutamille...

73 VHI