-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx
[mailto:dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx]Puolesta Risto Vähäkainu
Lähetetty: 18. helmikuuta 2005 10:33
Vastaanottaja: Juha Ignatius
Kopio: dx@xxxxxxxxxxxxxxxx
Aihe: [DX] Re: Tutkista

Lainaus Juha Ignatius <juha.ignatius@xxxxxxxxxxx>:

> Moi
>
> Onkos kenelläkään tietoa häiritseekö meri- tai ilmatutkat DX-kuuntelua ?
>
> Voisiko esim tutka asemalla tai sen välittömässä läheisyydessä kuunnella
> ?
>
> T: JPI

Jotkut Ilmavoimien Viestikoulussa Tikkakoskella palvelleet dx-kuuntelijat
ovat käyneet siellä ns. tutkanmittaajakurssin ja sitten olleet puolisen
vuotta komennuksella jollain tutka-asemalla. Niitä on mm. Lapissa useita,
joten tämä mahdollistaa (kaiketi edelleenkin) puolen vuoden Lapin peditionin
valtion kustannuksella. En ole keltään kuullut kuuntelukokemuksia tästä
hommasta; jos listan kautta joku tämmöinen kaveri löytyy, niin olisi mukava
kuulla, mm. tuosta häiriötasosta.

73

RV
--