Sent: Saturday, October 30, 2004 6:11 PM
Subject: Re: [DX] Aasia vai Oseania

Moi, Lähinnä Ignatiuksen Juhalle tämä.  (Ja tietty, jos joku haluaa muutoksia parempaan, niin heillekin sitten.)

Olen tehnyt selkeän yksinkertaistetun pistelaskentamallin joka kerta, kun asiasta on keskusteltu. Ja monet muut samoin. Asiasta lienee kokemusten pohjalta turha alkaa enää partoja täristämään (=tarkoitan itseäni), mutta kuten sanottu pistelaskenta nykyisellään on epäoikeudenmukainen ja parempi systeemi olisi piste/lähetin/aaltoalue, jolloin jokaisesta yleisradioasemasta paikkaan perustumatta saisi pisteet + mahdolliset maapisteet päälle. Toisin samasta lähetinpaikasta voisi saada pisteitä esim 1+4 (maapiste+FM/LW/MW ja SW-piste). Ja jos samalla asem,alla on useampia lähetinpaikkoja lisäpojoja kehiin.

Niin pisteet eivät ole minulle tärkeitä, muuten kuin tasavertaisuusnimissä. Minä en jaksa kilpailla, jokainen uusi asema on minulle hieno hetki ja ohjelmakuunteluakin harrastan.

Ja vielä. Mielestäni palstyoja ei tarvita lisää. Vaan nykyisiä täytyisi kehittää niin, että palvelevat kaikkia.

Alpo Heinonen
Rovaniemi, Finland
http://personal.inet.fi/koti/alpo.heinonen/

NRD 525
"A weak voice from the Finnish Arctic Circle"