[DX] Re: Aasia vai Oseania

Nonnii, ja nyt voisitte uudelleen aloittelijalle tehdä lyhyen yhteenvedon, tai onko netissä Alt:llä ohjeita (Yritin etsiskellä SDXL:n sivuilta). Miten pisteet nylyisin lasketaan. Esim Neuvostoliioton hajottua, ja uudet eurooppalaiset maat.

Jos olen saanut R. Taskentin qsl:n 80 luvulla, saanko nyt siitä uuden maapisteen jos raportoin sen uudestaan ja saan qsl:n, vai saako näistä vanhoista qsl:stä automaattisesti maapisteen, loogisesti ajatellen ei, koska asemahan tulloin oli Neuvostoliittoa, samat kysymykset Jugoslavian, Tsekkoslovakian jne...hajonneiden/uusien maiden kanssa.....

Eli kasvaako nyt pisteeni kovasti kun olen rankkiin viimeksi ilmoitellut pisteitä viimeksi joskus v.84 tms...onhan niitä qsl:iä senkin jälkeen tullut esim. Ula pisteitä en ole ollenkaan ilmoittanut mitä 90 luvulla tuli napattua....hmmmm.....mielenkiintoista mitä kaikkea on maailmassa tapahtunu viimeisen 15v ajalla, jo pelkästään DX mielessä...

73´s de IRA