Re: [DX] Vielä Super Kazista?

Moi
Minulla on sentilleen juuri tuollainen kazi nyt pihalla. Muutin itse asiassa vanhan takakeilani kaziksi lisäämällä maalangan ja vastuksen. Päätevastus on yksi kilo-ohmia (kun sellainen oli valmiina kotona) ja toroidi on käämitty sen arvon mukaan. Antenni on suunnattu läntiseen Eurooppaan, joten taustavaimennuksella ei ole niin väliä. Olen erittäin tyytyväinen siihen parin viikon kokemuksen perusteella. Vahvistusta on mielestäni mainiosti, paikalliset häiriöt vähenivät, ja se vetää spanskeihin (eli juuri toivomaani kohteeseen) paremmin kuin mitkään viritelmät, joita pihallani ja lähimetsissä on ollut. Rakensin myös oikea-oppiset kazit Aasiaan ja Jenkkeihin, ja niissä taustavaimennus on suunnattu toisessa Iraniin ja Länsi-Eurooppaan toisessa, ja taustavaimennus ei ole legendaa. Kävin tiistaina keräämässä pois tarpeettomana 325-metrisen pitkälankani.
Kiitos vaan Martti ja kesisaivopesu!
JUS