[DX] viallinen vastaanotin

Tervehdys kaikille,

olen näköjään n. vuoden ja pari kuukautta kuunnellut viallisella
Telefunkenilla, mutta tahtia se ei ole pahemmin haitannut. Toissa-
aamuna Telefunken mykistyi vähäksi aikaa ja sen jälkeen sitä
vaivanneet pohjakohinan ylimääräiset suhinat ja sirinät alkoivat
vaihdella tavallista enemmän. Vika löytyi Felixin vihjeen ansiosta
toisen mikserin linjavahvistimesta (LT1001A) joka oli näköjään
alusta pitäen ollut ainakin vähän viallinen. Vaihdoin tilalle
Paragonista 2N3866 vahvistintransistorin ja Telefunkenin signaalin
epäouhtaudet loppuivat siihen. Vuoden olin pärjännyt kaikki muut
mahdolliset vahvistimet täysille säätämällä, nyt asetin ne takaisin
alkuperäisiin säätöihin.

MKA

Martti Karimies,
HÄMEEN TERÄSRAKENNE OY