Re: [DX] R. Finland vielä

Lainaus Harry Forsblom <harry.forsblom@xxxxxxxxxx>:

>     Minunkin viimeinen kommenttini. Vielä kerran, kun ei tunnu menevän
> perille: kysymys on  paljon isommista ja tärkeämmistä radiopoliittisista
> asioista ja linjauksista kuin niistä mitkä kirjainyhdistelmät DX ja QSL
> tuovat mieleen, joten niitä kirjaimia on tähän turha jatkuvasti tunkea.

Sinä et nyt yksinkertaisesti tajua sitä yksinkertaista asiaa, että päämäärä
ja tavoitteet meillä oletettavasti kaikilla tässä keskustelussa mukana
olevilla on sama; vain mielipiteet mahdollisista vaikuttamiskeinoista ovat
vaihtelevia.

Itse iso linjaus, josta monessa kohdassa olet puhunut ja puhut edelleen
sekaisin tämän nyt meneillään olevan asian kanssa, tapahtui siis syksyllä
2002 ja aika vauhdilla: englanti, saksa ja ranska tippuivat pois eivätkä
taida takaisin tulla. Valitettavasti.

> [...]
> ammattilaiset tai SDXL tai aivan muut tahot, on tietysti oikeus ja vähän
> yhteiskunnallinen  velvollisuskin ottaa asiaan kantaa, yksin tai toisten
> organisaatioiden  kanssa, kuten Risto sanoi.
>     Mutta kun edes alan ammattilaiset ja liitto eivät tajua kyseisten
> radiopoliittisten linjausten laajakantoisuutta - ei sen ihmetteleminen
> ole nälvimistä eikä yliherkkä hipiä tässä voi olla tärkeämpää kuin itse
> asiat - niin jättäkööt sitten ottamatta kantaa. Esim. lehdissäkään en
> muista asiasta keskustellun, mikä on tietysti lisäosoitus suomalaisesta
> antaa mennä - passiivisuusmentaliteetista.

Asiat ovat tärkeitä, mutta edelleenkin sanon, että Mikaan kohdistuva
moitekirjoituksesi oli kaikkea muuta kuin asiallinen eikä edistänyt asioita
pätkääkään.

Ylläolevasta ei voi päätellä yksiselitteisesti, tarkoitatko lehdillä SDXL:n
lehteä vaiko lehtiä ylipäätään, mutta enpä muista sinunkaan kirjoituksiasi
aiheesta nähneeni sen enempää Radiomaailmassa kuin Hesarissakaan, vaikka
Hesarissa kyllä muuten kirjoituksiasi silloin tällöin näkyy.

Nyt on siis pyrittävä säilyttämään lyhytaallot ja keskiaallot YLE:n
jakelukanavana, jotta voimme jatkossakin seurata YLE:n lähetyksiä
ulkomailla maailmanradiota hyväksikäyttäen.

73

RV

--
Risto Vähäkainu