Re: Fw: VS: [DX] YLE lopettamassa Radio Finlandin ???

Re: Fw: VS: [DX] YLE lopettamassa Radio Finlandin ???

Olen täysin samaa mieltä siitä, että allesiteerattu Harryn kommentti on
henkilökohtaisuuksiin menevää nälvimistä sekä fraseologiaa tyyliin "Kaikki
muut paitsi sinä ja ehkä SDXL ovat sen tajunneet". Tällä tyylillä ei
yhteistä asiaa ainakaan edistetä.

Olen vuosien mittaan ollut paljon tekemisissä monien eri maiden
kansainvälisen yleisradiotoiminnan puitteissa työskentelevien ihmisten
kanssa. Joukko on heterogeeninen, päälliköitä, toimittajia, insinöörejä
jne. Puhuttaessa tämäntyyppisistä leikkausuhkiin liittyvistä kampanjoista
on pääsääntöisesti mielipide ollut, että dx-kuuntelijoiden ja dx-
järjestöjen kampanjoilla on -ikävä kyllä- enemmän negatiivista vaikutusta.
Kirjainyhdistelmät DX ja QSL eivät valitettavasti tässä yhteydessä ole
suositus. Saapuneiden kirjeiden ja raporttien määrä oli kriteerinä ehkä 60-
ja 70-luvuilla ja ennenkaikkea kommunistimaiden asemilla, mutta nykyisin
kuuntelijamääriä ja -laatua arvioidaan ihan muilla tavoilla.

SDXL:n oma kannanotto ei siis mielestäni ole tarpeen. Sen sijaan voisi
ajatella yhteistä kannanottoa muiden asiaa ajavien järjestöjen (Suomi-
Seura, Expatrium jne) kanssa. Silloin olisi monta erilaista järjestöä
samalla asialla ja voitaisiin toivottavasti myös välttää tuollaiset
töppäykset, johon Expatrium -lehden päätoimittaja heti sortui.

73

Risto Vähäkainu