VS: VS: [DX] YLE lopettamassa Radio Finlandin ???

-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx [mailto:dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx] Puolesta Risto Kotalampi
Lähetetty: 9. kesäkuuta 2004 21:02
Vastaanottaja: dx@xxxxxxxxxxxxxxxx
Aihe: Re: VS: [DX] YLE lopettamassa Radio Finlandin ???

>TAT/SDXL: olen pettynyt nopeasta negatiivisesta kannasta minkä jo
>osittain SDXL:n nimissä olet ottanut. Jäsenistö näyttää olevan asiasta
>huolestunut, etkä ole kiinnostunut heitä edustamaan. SDXL:llä on kyllä
>kiinnostusta käyttää Radio Finlandia esimerkkinä siitä, miten sitä voi
>kuunnella etelän matkoilla, radio-ohjelmia aina silloin tällöin tehdään
>(EDXC/PM-kisat) ja hyviä välejä yritetään pitää yllä (asemavierailu EDXC
>2003:ssa?).

Pahoittelen nopeaa kommentointiani ja sitä, että muotoilin tekstiä niin, että tulkintani edusti koko Suomen DX-Liittoa. Väitteesi siitä, etten olisi kiinnostunut edustamaan jäsenistöä, ei todellakaan pidä paikkaansa. Luotan kuitenkin MTM:n ammattitaitoon tässä asiassa. Jos myös R Finlandille juttuja tehnyt toimittaja sanoo, että DX-kuuntelijoina asemaa ei kannata lähestyä adresseilla, niin ketä sitten pitäisi uskoa.

Tässä ei kannata tehdä liian hätiköityjä johtopäätöksiä, kuten nyt on tehty. Eilisessä viestissäni tosin jo mainitsin, että jokainen voi ottaa henkilökohtaisesti kantaa suoraan asemalle ilman järjestöäkin.

>Summa summarum 1: SDXL:n pitäisi mielestäni olla kansainvälisen
>lyhytaaltoradiotoiminnan aattellinen etujärjestö, jota tämä pitäisi
>kiinnostaa. Eikä ainoastaan edustaa 60-luvulta peräisin oleva
>aatosmaailma. Aktiivisuutta pitäisi osoittaa näissä yleisissä
>kysymyksissä eikä keskittyä ainoastaan spektrin äärilaitaan
>(pistelaskenta/peditionit/huippukuuntelu/jne).

Olen kanssasi eri mieltä. Olemme DX-Liitossa ottaneet ohjelmaamme monia ajankohtaisia ja nykyaikaisia teemoja, kuten nettiradiot ja FM-kuuntelun, muutamia mainitakseni. Näihin asioihin palataan myöhemmin, muun muassa kesiksen paneelikeskustelussa. Lisäksi jäsenistöltä otetaan mielellään vastaan ehdotuksia, mihin suuntaan toimintaa pitäisi kehittää.

73

TAT