Re: [DX] VOA Kabul 1296 kHz kuuluu

Quoting Hannu Romppainen <hannu.romppainen@xxxxxxxxxx>:

> Tassa pieni kuunteluvihje:
>
> Aika inaktiivista on ollut viime aikojen kuuntelu, mutta eilen tuli pitkasta
> aikaa avattua liikkari. Kas kummaa, heti tarppasi uusi asema. 1296 kHz kuului
> 1845-2015 UTC VOA Kabul varsin mallikkaasti. Valillä taajuus oli tosin yhta
> puuroa, kun BBC world service ja Sudan hairikoivat samalla jaksolla. VOA
> lahettaa englantia 1930 UTC alkaen, joten kaikki raportoimaan, joilta asema
> viela puuttuu.
>
> Mika lienee Kabulin lahettimen teho, kun peittosi valilla BBC:n 500 kW:n
> myllyn ?
>
> Muutama vuosi sitten kuului afgaaniradio 1584 kHz peditionilla
> Manamansalossa. Raportti jai lahettamatta, kun en tieda, miten posti kulkee
> tuonne Pohjois-Afghanistaniin. Lieko kukaan saanut vastausta Radio Balkhilta
> 1584 kHz vai mikas sen nimi nyt olikaan ?

Ritolan Maunolla on jonkinlainen lappu asemalta:

Here in Afghanistan, I have been able to help a DXer from Finland get a
verification for reception of Radio Balkh in Mazar-i-Sharif. Mauno Ritola heard
Radio Balkh on 1584 kHz on the 4th October, 2002 at 1547 GMT. He sent me an
audio-clip by e-mail and asked if I could identify the station. Quite
fortuitously, a couple of weeks ago, the Manager of Radio Balkh happened to be
in Kabul and visited my office. I played the clip and he immediately recognised
the announcer and the anthem played at close of transmission. The manager, Mr.
Abdul Rabe Jaheed, verified reception by writing a few words on a yellow
Stick-It, which I have sent to Mauno. An unusual way to get a verie, but better
than nothing! Radio Balkh broadcasts with 10KW, so it was a very good catch.
M.Hadlow-NZL DXLD 3-029 Feb 03

> 73s HAR

>  MTV3 Laajakaista - Hauskemman elämän puolesta.
>  http://www.mtv3.fi/liittyma/hankinta/laajakaista/

> THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
> and/or modified under the conditions set down in the Design Science License
> published by Michael Stutz at http://dsl.org/copyleft/dsl.txt

Reijo Alapiha
Joensuu